lørdag 18. februar 2012

Innledning

 

Foto: H.R. Anfindsen

Jeg har valgt å utdype bloggsjangeren i programfaget helsefremmende arbeid på Barne og ungdomsarbeider Vg2 . I en praktisk/teoretisk oppgave vil jeg prøve å illustrere bruk av blogg som et digitalt verktøy. Jeg bruker wiki som et administrativ verktøy i kost og engelsk, men synes det kunne være spennende å prøve ut blogg som en publiseringsform mange elever allerede er kjent med . Hoem og Schwebs (Tønnessen, Seip 2010:256) sier : "Programtyper som elevene kjenner til fra før, minsker behovet for brukeropplæring og kan gi dem større tro på egne evner. Ikke mindre viktig er det at slike redskaper kan gi læreren gode grunner for å  motivere elevene til refleksjon over nettets egenart."
I tillegg vil det være naturlig å komme inn på læringsteori, vurdering og nettvett i forhold til blogging.
Til sist sier jeg noe om merverdi og utfordringer ved å bruke blogg i skolen samt noe om hva jeg har lært gjennom denne oppgaven. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar